TPACK: integratie van ict in het onderwijs
TPACK op Facebook:
  • Welkom bij TPACK.NL
  • Nieuws
  • Over TPACK
    • Over TPACK-NL
  • Onderzoek
    • Case studies basisonderwijs
    • Case studies lerarenopleiding PO
    • Case studies lerarenopleiding VO
  • Zelf aan de slag
  • Contact
Onderzoek: Ontwikkeling van TPACK door docentontwerpteams (wiskunde)
Onderzoeker: Douglas Agyei
Begeleiding: prof. dr. J.M. (Joke) Voogt & prof. dr. J.M. (Jules) Pieters


Proefschrift: Preparation of pre-service teachers in Ghana to integrate information and communication technology in teaching mathematics
(Het opleiden van docenten in opleiding in de integratie van informatie en communicatie technologie in het wiskunde onderwijs in Ghana)

De studie richtte zich op het verbeteren van scholingsarrangementen waarin pre-service docenten collaboratief ICT-ondersteunde lesmaterialen ontwerpen en gebruiken. De centrale onderzoeksvraag luidde: Hoe moet collaboratief ontwerpen in ontwerpteams worden toegepast in de lerarenopleiding om toekomstige wiskundedocenten zodanig op te leiden dat ze ICT zullen integreren in hun toekomstige lessen?

Artikel: Pre-service teachers’ development of technology integration competencies: Insights from a mathematics-specific instructional technology course in Ghana
Artikel: Pre-service mathematics teachers' learning and teaching of activity-based lessons supported with spreadsheets
Artikel: Pre-service teachers' competencies for technology integration: Insights from a mathematics-specific instructional technology course
Artikel: Developing Technological Pedagogical Content Knowledge in pre-service mathematics teachers, through Teacher Design Teams
Artikel: Developing TPACK around the world: Probing the framework even as we apply it
Artikel: Determining Teachers’ TPACK through observations and self-report data 

Onderzoek: Ontwikkeling van TPACK door docentontwerpteams (science en wiskunde)
Onderzoeker: Ayoub Kafyulilo
Begeleiding: dr. P.H.G. (Petra) Fisser, prof. dr. J.M. (Joke) Voogt & prof. dr. J.M. (Jules) Pieters


Proefschrift: Collaborative design in teams to develop science and mathematics teachers' technology integration knowledge and skills

Dit onderzoek is verricht binnen een docentenopleiding in Tanzania (Dar-es-salaam University College of Education). In het kader van dit onderzoek is onderzocht wat het beginniveau m.b.t. TPACK was van docenten in opleiding. Daarnaast is een cursus ontworpen waarin docenten in opleiding een introductie kregen op TPACK en waarin ze zelf een les moesten ontwerpen op basis van TPACK. De docenten in opleiding moesten deze lessen aan medestudenten presenteren en samen discussiëren in hoeverre TPACK terugkwam in de ontworpen les. Er is onderzocht hoe deze cursus toekomstige docenten heeft geholpen in het verwerven van TPACK.  

Artikel: Factors determining pre-service and in-service teachers’ continuous use of technology after participation in professional development
Artikel: Supporting teachers’ collaboration in design teams to develop Technological Pedagogical Content Knowledge: the case of science teachers in Tanzania
Artikel: TPACK development in teacher design teams: assessing the teachers’ perceived and observed knowledge
Artikel: Developing TPACK around the world: Probing the framework even as we apply it
Artikel: Transforming classroom practices through teachers' learning of TPACK: The case of in-service teachers at Kibasila Secondary School in Tanzania



Powered by Create your own unique website with customizable templates.